بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ چیست؟

امروزه بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ جهت ارائه یا ارتقای محصول، خدمات، سازمان و … جهت افزایش مشارکت با افراد برگزار می‌شوند. ایران ایونت سعی دارد با معرفی و اطلاع رسانی ایونت های شما در عرصه دیجیتال ، نسبت به افزایش مخاطبان با اطلاع رسانی مناسب تر نسبت به سایر شرکت ها اقدام نموده و علاوه بر آن تلاش دارد تا تجارب شرکت در رویداد را برای مخاطبان ایران ایونت زنده نگهدارد.

 بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ چیست

 

برگزاری رویدادها یا همان ایونت‌ها می‌توانند به صورت آنلاین یا آفلاین بوده و همچنین ایونت مارکتینگ می‌تواند به صورت اسپانسرینگ یا میزبانی یک رویداد نیز برگزار گردد.

دلیل اهمیت ایونت مارکتینگ

در دنیای شلوغ بازار فروش امروز، بازاریابان هر کسب و کار باید از تمام فرصت‌های موجود جهت کسب اعتماد مشتریان و ایجاد حسن نیت جهت جذب افراد جدید استفاده کنند.

رویداد‌ها(ایونت‌ها) یک فرصت منحصر به فرد جهت تعامل با برندها و هم افزایی با سایر کسب و کارها فراهم می‌کنند.

رویدادها باید به یاد ماندنی باشند تا تاثیر مثبت بگذارند. تاثیر یک رویداد به اهداف یک کسب و کار بستگی دارد.

خیلی از شرکت‌ها می‌خواهند در رویداد صرفاً تبلیغات خودشان را انجام دهند که خب این اصلا تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت.

برای ایجاد حس مثبت لازم است احساسات مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهید تا بتوانید ماندگار باشید.

ایونت مارکتینگ

 

قسمت سبز رنگ، تاثیر بازاریابی رویدادی را نشان می‌دهد.

 

زمانی که به مشتریان فرصت بیان پیشنهادات، انتقادات، بیان تجربیات استفاده از محصول و خدمتتان را در یک رویداد می‌دهید در واقع دارید با خریداران بالقوه ارتباط برقرار می‌کنید.


تاثیرات ایونت مارکتینگ بر کسب و کار


۱-برندسازی و شناخته شدن بیشتر


یک دلیل مهم برای شرکت کسب و کارها در یک رویداد برندسازی و بیشتر شناخته شدن‌ نام تجاری‌ هست. ایونت مارکتینگ باعث می‌شود کسب و کار شما شناخته تر شود و هویت برند رشد پیدا کند.
در رویداد امکان به اشتراک گذاری ایده‌ها،افکار، اهداف برندتان را به هر شیوه‌ای که دوست دارید می‌توانید انجام دهید. همچنین شرکت کردن کسب و کار شما در یک رویداد رسانه‌ای می شود و نام شما در لیست شرکت کنندگان قرار می‌گیرد که خود این موضوع هم به برندسازی کمک می‌کند.


۲-تولید مشتری


دلیل مهم دیگری که کسب و کارهای شرکت کننده در رویدادها به دست می‌آورند تولید مشتریان جدید است.

 چه چیزی بهتر از اینکه مخاطبین بالقوه شما همگی در یک جا جمع باشند و بتوانید با آنها ارتباط چهره به چهره برقرار کنید؟

ارتباط حضوری و شبکه سازی در رویداد می تواند به شبکه‌های اجتماعی آنلایشن شما اعتبار بهتری ببخشد.


۳-آموزش


هدف افراد از شرکت در رویدادهای مختلف دو چیز است. شبکه سازی و یادگیری.
مهم نیست چه رویدادی هست مهم این است که چه ارزشی برای مخاطبین ایجاد می‌شود.


انواع ایونت مارکتینگ:


آنلاین:
وبینار:
وبیناربه معنی یک ارائه، سخنرانی، کارگاه یا سمینار مبتنی بر وب است. وبینارها به صورت مجازی از طریق نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس اجرا می‌شوند، بنابراین یکی از روش‌های فوق‌العاده جذاب و پویا برای انتقال اطلاعات به مخاطبانی هستند که از لحاظ جغرافیایی در مناطق مختلف پراکنده هستند.
لایو:
این رویدادها به صورت زنده برگزار می‌شوند و از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، هنگاوت، لایواستریم و … انجام می‌شوند.
آفلاین:
نمایشگاه‌ها:
در نمایشگاه‌های مرتبط می توانید برای کسب و کارتان یک غرفه داشته باشید.
همایش‌ها:
این رویدادها معمولا در سطح بالا با تعداد شرکت کنندگان زیاد برگزار می‌شوند.
هدف برگزاری همایش‌ها اغلب اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات در مورد موضوعات خاصی است.
سمینارها:
سمینار معمولا شامل گروه شرکت کنندگانی کمتری نسبت به همایش است.
هدف از برگزاری سمنیار نیز تبادل نظرات و اطلاعات است.

سمنیار نسبت به همایش تعاملی‌تر است.همچنین توصیه می‌شود همیشه جهت ارتقای کسب و کار در رویدادهای مرتبط حضور فعال پیدا کنید و حتی اگر می‌توانید میزبانی یا حمایت مالی یک رویداد را به عهده بگیرید.

ایران ایونت معرف رویدادهای شما 

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

آخرین اخبار ایونت های کشور

گردشگری شهری گردشگری شهری گردشگری شهری سایبانی برای آفتاب سالمندی سمنان- ایرنا- سالمندان عمده‌ترین متقاضیان... ادامه مطلب
برگزاری 520 کنسرت در شش ماه اول سال 98 برگزاری 520 کنسرت در شش ماه اول سال 98 برگزاری 520 کنسرت در شش ماه اول سال 98   آمار مجوزهای صادرشده دفتر موسیقی در نیمه نخست... ادامه مطلب
حضور بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در نمایشگاه مبلمان حضور بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در نمایشگاه مبلمان حضور بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در نمایشگاه مبلمان یست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ... ادامه مطلب
گزارشی از نمایشگاه کتاب تهران 98 گزارشی از نمایشگاه کتاب تهران 98  گزارشی از نخستین جمعه نمایشگاه کتاب تهران 98 سومین روز و نخستین آدینه نمایشگاه... ادامه مطلب
اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از 4 اردیبهشت 98 اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از 4 اردیبهشت 98 برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از 4 اردیبهشت 98 معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران با اعلام... ادامه مطلب

راه های ارتباطی با ما

آمار بازدیدهای سایت ایران ایونت

01137203
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
کل روزها
61
700
2555
5159
18421
25765
1137203

پیش بینی امروز
96

آنلاین (15 دقیقه گذشته):11
11 مهمان
صفر کاربر

IP شما:44.192.115.114

 

0
اشتراک