4 دلیل تجاری که باید در ایونت های نمایشگاهی شرکت کنید
چه فرصتی بهتر از اینکه مشتریان فعلی ومشتریان جدید خود را در یک فضای حرفه ای ملاقات کنید؟ حضور در نمایشگاه ها دقیقا چنین فضایی برای شما ایجاد می کند. در فضای نمایشگاه می توانید مشتریان خود را حضوری ملاقلات کنید. هیچ چیز به اندازه ی ملاقات حضوری ایجاد اعتماد نمیکند و این به نفع کسب و کار شما خواهد بود.
شرکت در نمایشگاه را به 4 دلیلی که در ادامه ی این نوشته بررسی میکنیم، از دست ندهید.
به نظر می رسد هزینه های شرکت در نمایشگاهها زیاد باشد، اما باید در نظر داشت که این نوع از بازاریابی روشی سودمند است. پس بهتر است با بکارگیری یک روش درست از این فرصت به نفع کسب وکار خود بهره ببرید. به همین دلیل توصیه میکنیم فارغ از اینکه نمایشگاه بزرگ است یا کوچک در آن شرکت کنید.
4 دلیل تجاری برای شرکت در نمایشگاه
بررسی های انجام شده نشان میدهد که باید به 4 دلیل در ایونت یا رویداد نمایشگاهی شرکت کنید:
1- به رشد وتوسعه ی برند خود کمک کنید
چه دلیلی مهمتر از این مورد برای شرکت در یک برند نیاز دارید؟ برندینگ بخض وسیعی از مفهوم موفقیت تجاری است. این مورد مخصوصا در صنایعی که موفقیت آنها در گرو شهرت و اعتماد سازی آنهاست اهمیت بیشتری پیدا میکند. پس با حضور پر قدرت در یک نمایشگاه به هم صنفان خود نشان دهید که یک مجموعه ی قابل اعتماد هستید و به قدری بزرگ هستید که توانایی حضور در نمایشگاه ها و کنفرانس ها را دارید.
2- فرصت های هدفمند و پرسود برای فروش ایجاد کنید
اگر به هوش باشید و استراتژی های سودمندی را به کار بگیرید؛ هر نمایشگاه مشتریان شما را بیشتر خواهد کرد.مردم در نمایشگاه شرکت میکنند تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. ملاقات با چنین افرادی به صورت حضوری بسیار ارزشمندتر از جستجوی نام وشماره آنها در بانک های اطلاعاتی است.
3- فرصت فروش نزدیک بدون مزاحمت را از دست ندهید
قطعا برای هر نوع کسب و کار و هر نوع از مشتری باید شیوه ی متفاوت و متناسبی پیش بگیرید. به کارگیری یک روش ثابت برای همه قطعا بازدهی مناسبی برای شما ندارد. با این وجود شرکت در نمایشگاه یک فرصت عالی برای تیم فروش شما ایجاد میکند. از طریق شرکت در نمایشگاه می توانید بدون استرس و اضطراب و بدون مزاحمت برای مشتریان به فروش محصولات خود بپردازید.
4- فعالیت های موثر و غیرموثر را تفکیک کنید
با شرکت در ایونت نمایشگاه یک فرصت فوق العاده برای یادگیری به دست می آورید. کافیست کمی در فضای نمایشگاه قدم بزنید. شاید دیگر فرصت شرکت در این رویداد را نداشته باشید تا رقبای خود را تا این حد نزدیک زیر نظر بگیرید. کارهای خوب و بد غرفه های دیگر را مد نظر داشته باشید. کدام غرفه ها جذاب ترند؟ کدام یک مخاطب بیشتری دارند؟ چه هدایایی در اختیار مراجعه کنندگان قرار میدهند؟ سوالاتی از این قبیل را از خود بپرسید و فعالیت رقیبان را با خودتان مقایسه کنید.
و در آخر...
هر آنچه که در مورد اهمیت شرکت در ایونت نمایشگاه لازم بود ذکر کردیم. با این همه تا حضور مهم و موثری در رویدادهای مختلف نمایشگاهی نداشته باشید، تاثیرات آن بر کسب وکار خود را به خوبی لمس نخواهید کرد.
موفق و پیروز باشید
ایران ایونت