بازاریابی بین المللی رویداد Event International Marketing
بازاریابی بین المللی رویداد یکی از بهترین انواع بازاریابی آنلاین است که برگزارکنندگان رویداد و برندهای حاضر در آن برای تبلیغ محصول و یا خدمات شرکت خود از آن بهرهمند میشوند.
بازاریابی بین المللی رویداد عبارت است از راهکارهای تبلیغاتی آنلاین جهت آشنایی و اطلاع رسانی مخاطبان خارجی و علاقمندان به سرمایه گذاری که جهت توسعه و رشد کسب و کار خود تمایل به برقراری ارتباط با با بخش های مختلفی از صنایع ایران دارند.
همانطور که می دانید از دیرباز تنها چندین شرکت یا مجموعه خاص همواره در نمایشگاه ها و سایر رویدادهای برگزاری شده صنعتی و تجاری ایران حضور داشته اند و دارند، این امر شاید به این دلیل است که فرایند جذب مخاطب خارجی برای برگزار کنندکان رویدادهای ملی یا بین المللی از کانال های رسمی و مکاتبه ای بسیار هزینه بر و طولانی می باشد اما مجموعه ایران ایونت این کار را برای برنامه ریزان ایونت بسیار آسان کرده است.
چرا شرکتها از بازاریابی بین المللی رویداد استفاده میکنند؟
همانطور که می دانید، یک استراتژی صحیح بازاریابی، شامل ترکیبی از استراتژیهای بازاریابی آفلاین و آنلاین است.
در روش سنتی بازاریابی آفلاین غالبا از طریق تلویزیون، رادیو ، دعوتنامه ، بیلبورد و یا تابلوی اعلانات برگزار کنندگان و مجریان رویداد سعی در معرفی و اطلاع رسانی رویداد خود دارند که البته دامنه تاثیرگذاری آنها صرفا بر می گردد به مخاطبانی که در معرض دید تبلیغات مذکور قرار دارند .
اما در روش بازاریابی آنلاین بین المللی بر خلاف روش آفلاین ، کلیه شرکت ها و علاقمندانی که در صنعت و تجارت خاصی در سراسر دنیا فعال هستند و بدنبال رشد توسعه کسب و کار خود می گردند ، همواره در حال جستجوی ایونت های تجاری و صنعتی در قالب فرصت یابی، برای حضور و یا توسعه شبکه کسب و کار خود می باشند ، از اینرو ایران ایونت تلاش می کند که رویداد شما را در معرض دید و مشاهده این دست از مخاطبین بالقوه قرار دهد .
در ادامه برخی از مزایای بازاریابی اینترنتی رویداد را طرح می کنیم.
افزایش تعامل با مشتری با بازاریابی بین المللی رویداد
هماکنون بسیاری از برندها از طریق وبلاگها و شبکههای اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند. ایران ایونت این امکان برای شما و مشتریانتان فراهم میکند تا از نزدیک کمیت و کیفیت رویداد شما در فضای آنلاین به خوبی مطرح شده تا تاثیرات مثبتی بر ذهن مشتری خارجی برای تصمیمگیری جهت شرکت در رویداد و بررسی پتانسیل و ظرفیت های شما گذاشته شود.
براساس نتایج تحقیقات بازاریابی ، افزایش تعامل با مشتری منجر به افزایش ۵ برابری وفاداری مشتری و حفظ و نگهداری آنان است.
آگاه سازی از طریق بازاریابی بین المللی ایونت
۶۵٪ از برندها معتقدند که رویدادها به آنها کمک میکنند تا نسبت به محصولات و برندها درک بهتری داشته باشند. آنها معتقدند رویدادها (آفلاین و آنلاین مثل وبینارها) روش مناسبتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و سایر انواع تبلیغات هستند.
آگاه سازی در رویداد به طرق مختلفی میتواند صورت بگیرد، اگر نحوه استفاده از محصول شما پیچیده است، میتوان با برگزاری وبینارهایی نحوه استفاده از آن را آموزش داده و مشتریان خارجی را برای بازدید از محصولات شما به رویداد تجاری که در آن حضور دارید تشویق کنید. یا اینکه میتوانید غرفهای در یک نمایشگاه مشهور اجاره کنید و از طریق سرویس بین المللی رپورتاژ خبری ما به معرفی کسب و کار و محصولات خود به زبان های مختلف بپردازید.
همه چیز به ایدههای شما و انطباق آن به نیازمندی های مشتریانتان بستگی دارد.
افزایش مشتری خارجی از طریق بازاریابی رویدادهای ملی
• همه فعالان اقتصادی می دانند که رویدادها برای مشتریان ، بسیار اعتمادساز هستند.
• در واقع، رویدادها نقش اساسی در اعتمادسازی خصوصا مشتریان خارجی ایفا میکنند.
• مخاطبان خارجی و داخلی به برندهایی که از نزدیک با آنها آشنا می شوند بیشتر اعتماد میکنند.
• این نکته را هم فراموش نکنید که رویدادها میتوانند آنلاین هم شکل بگیرند، مثل وبینارهایی که این روزها تعداد آنها بسیار زیاد شده است.
• حتی وبینارهای آنلاین تجاری هم که اغلب با هدف معرفی فرصت های کسب وکار صورت میگیرند، منجر به افزایش اعتماد میشوند.
• اعتماد باعث میشود که تعداد مشتریان شما روز به روز افزایش پیدا کند.
• زیرا مشتریان وفادار بهترین مبلغان برند شما خواهند بود.
جهت استفاده از خدمات بازاریابی بین المللی رویدادهایتان با ما تماس بگیرید.