ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی
اساسا استفاده از ایمیل برای ترفیع محصول و یا خدمت است و هنگامی از آن استفاده می شود که یک کسبوکار جهت ترویجِ محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی (Email) به گروهی از افراد میفرستد، اما اگر بخواهم تعریف دقیقتر Email Marketing را بیان کنم خواهم گفت به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته میشود، این ایمیلها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و ... دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال میشوند.
مزایای ایمیل مارکتینگ
دو مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ قیمت و راحتی است. ایمیل روشی ارزان قیمت برای تبلیغ شرکت و محصولات و یا خدمات آن در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی است. همچنین راه اندازی و پیگیری کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار ساده است، که موجب می شود نوع بسیار قابل دسترس بازاریابی برای کسب و کارها کوچک باشد.
خبرنامه ها می توانند به فهرست ایمیلی ارسال گردند که از افرادی تشکیل شده است که به عنوان مثال اطلاعات لازم بر روی وب سایت شما را فراهم نموده اند، و برای این مشتریان بالقوه خبرهای به روز درباره شرکت، رویدادهای پیشرو و یا پیشنهادهای ویژه فراهم می سازد؛ و البته، به آن ها یادآوری می کند کسب و کار شما وجود دارد و اینکه احتمالا زمان بازدیدی دیگر است.
مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ در مقایسه با رسانه های اجتماعی این است که خریداران بالقوه و مشتریان به احتمال بیشتری ایمیل را می بینند. صرف ارسال چیزی به این معنا نیست که همه افرادی که شما می خواهید پیامتان را خواهند دید. پست شما ممکن است حتی در جریان های مخاطبان هدف شما نشان داده نشود. با این حال، ایمیل در صندوق ورودی تا زمانی که خوانده شود (یا پاک گردد) باقی می ماند.